Oscarsgalan 2008 - Bilder och vinnarna i kategorierna

I natt var det oscars galan, 2.30 tror jag att den började men en aning sent för mig.
Kvällen igår, pratade jag med Tessan, jag älskar våra samtal :D Jag chattade med en massa och det var skojigt hihi. Så var min kväll, egentligen skulle jag tittat på tolken men jag fastnade vid datorn och vid telefonen  :)




Oscars galan
:

Vinnarna i de största kategorierna

Bästa film

No country for old men

Övriga nominerade: "Försoning", "Juno", "Michael Clayton", "No country for old men", "There will be blood"

Bästa regi

Joel och Ethan Coen ("No country for old men")

Övriga nominerade: Paul Thomas Anderson ("There will be blood"), Tony Gilroy ("Michael Clayton"), Jason Reitman ("Juno"), Julian Schnabel ("Fjärilen i glaskupan")

Bästa kvinnliga huvudroll

Marion Cotillard ("La vie en rose")

Övriga nominerade: Cate Blanchett ("Elizabeth"), Julie Christie ("Away from her"), Laura Linney ("Familjen Savage"), Ellen Page ("Juno")

Bästa manliga huvudroll

Daniel Day-Lewis ("There will be blood")

Övriga nominerade: George Clooney ("Michael Clayton"), Johnny Depp ("Sweeney Todd"), Tommy Lee Jones ("In the valley of Elah"), Viggo Mortensen ("Eastern promises")

Bästa kvinnliga biroll

Tilda Swinton ("Michael Clayton")

Övriga nominerade: Cate Blanchett ("I'm not there"), Ruby Dee ("American gangster"), Saoirse Ronan ("Försoning"), Amy Ryan ("Gone baby gone")

Bästa manliga biroll

Javier Bardem ("No country for old men")

Övriga nominerade: Casey Affleck ("Mordet på Jesse James"), Philip Seymour Hoffman ("Charlie Wilson's war"), Hal Holbrook ("Into the wild"), Tom Wilkinson ("Michael Clayton")

Bästa manus efter förlaga

"No country for old men"

Övriga nominerade: "Försoning", "Away from her", "Fjärilen i glaskupan", , "There will be blood"

Bästa manus

Diablo Cody ("Juno")

Övriga nominerade: "Lars and the real girl", "Michael Clayton", "Råttatouille", "Familjen Savage"

Bästa animerade film

"Råttatouille",

Övriga nominerade: "Persepolis", "Surf's up"

Bästa icke engelskspråkiga film

Österrikiska "Falskmyntarna"

Övriga nominerade: "Beaufort", "Mongol", "Katyn", "12"

Bästa ljudredigering

Per Hallberg (The Bourne Ultimatum)

Övriga nominerade: No Country for Old Men, Ratatouille, There Will Be Blood, Transformers 



Jessica Alba - jag tycker att Jessicas klänning var en av dom finaste :)

Jessica Alba

 Johnny Depp och  Vanessa Paradis <3
Johnny Depp and Vanessa Paradis

Cameron Diaz - klänningen är väldigt fin :)


Cameron Diaz


Cate Blanchett
Cate Blanchett

George Clooney och svenskan Sarah Jane Larson
George Clooney

Penélope Cruz
Penélope Cruz

 Patrick Dempsey and Jillian Fink Dempsey
Patrick Dempsey

Calista Flockhart
Calista Flockhart

Jennifer Garner
Jennifer Garner

Anne Hathaway - Väldigt fin klänning
Anne Hathaway

Hilary Swank
Hilary Swank

Katherine Heigl
Katherine Heigl

Heidi Klum
Heidi Klum

Nicole Kidman och L'Wren Scott
 Nicole Kidman


Det är många som är gravida, en ny trend? Röd var kvällens färg i allafall för det var väldigt många som bar röda blåsor :) Vilket är väldigt fint :)


För att titta på fler bilder kan ni
titta här


Idag ska jag träffa Tessan i fridhemsplan och träna :) Wiii ha en bra och solig dag!

/ Amanda


Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad är det för pristagare? Inget land för gamla gubbar? Hmm...

Alba är fett söt som gravid!

2008-02-25 @ 12:49:27
Postat av: Tessan

Anne Hathaway var jättefin i den där röda färgen! o:

2008-02-25 @ 13:13:10
Postat av: HELENASCITY

fina bilder!

Postat av: Jossi

Aha det var det du menna ;)
Jag bor i Västervik, det ligger i småland om du vet vart det är ;D

2008-02-25 @ 13:37:30
Postat av: Annie

Jag ska ha en intervju på min blogg om Maja som är mamma som 14 åring. Tänkte samla in massor av frågor till detta. Har du några frågor om henne eller hennes liv med sonen Max? Skriv frågan som en kommentar på min blogg så lägger jag in det bland de andra frågorna. Hela intervjuen får ni se ikväll, eller i morgon!
Min blogg ? aaaannie.blogg.se
Majas blogg ? viungamammor.blogg.se

2008-02-25 @ 16:18:46
URL: http://aaaannie.blogg.se
Postat av: Alexandra

Det jag stör mig på mest på när det är sånna här filmgalor är att det är så få filmer som är med och tävlar, jag menar det är så många filmer/skådisar från dom filmerna som är nominerade. Det finns många andra bra filmer också.

2008-02-25 @ 18:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback